Saturday, September 1, 2007

Teresa Durán

Full name: Maria Teresa Durán.

I have 2 children. Johana is 13 years old and Jordy is 4. I am 32 and I'm married to my husband Patricio who is 36. I came to Guayabillas from a town called Ingapi 9 years ago.


My husband Patricio works the land and takes care of our animals and plants. I liked to do housework and I love to be with my family. I like to make handicrafts together with my friends.

In our town I like the nature, the animals, the rivers, and the peaceful and honest way people are. I love having cows, dogs, pigs and chickens. My favorite food is vegetable soup with pork chops.

I like to plant yuca, plantains, pineapple, taro, beans, corn, limes, oranges and other crops.

I'd like to have volunteers to teach them our customs and also to take advantage of the help they can offer us. Also for them to teach us their customs and to have new experiences. Anyone who visits us can stay as long as they like.

* * * * *

Tengo 2 hijos. Johana tiene 13 años y Jordy tiene 4 años. Tengo 32
años y estoy casada con mi esposo Patricio que tiene 36 años. Vine a Guayabillas de un pueblo que se llama Ingapi hace 9 años.

Mi esposo Patricio trabaja en el terreno y en el cuidado de los animals y las plantas. A mi me gusta hacer las tareas de la casa y me encanta estar con mi familia. Me gusta hacer los trabajos de artesania en union con mis compañeras.

Me gusta de mi pueblo la naturaleza, los animals, los rios y la sencillez de su gente y su tranquilidad. Me encanta tener vacas, perros, chanchos y gallinas. Mi plato preferido es la sopa de legumbres con chuleta de chancho.

Me gusta sembrar yuca platano, piña, papa china, frijol, maiz, limones, naranjas y mas plantas.

Me gustaria tener voluntarios para ensenarles las costumbres de nosotros y tambien aprovechar la ayuda que pueden brindarnos. Tambien ensenarnos sus costumbres y adquirir experiencias nuevas. Cada persona que nos visite puede quedarse el tiempo que sea placentero.

No comments: